2 Şubat 2012 Perşembe

kadınbudu köfteler :))) yada pirinçlimi demeliydim :)))

                          ilk defa yaptım ve ben bile inanamadım vay be ne kadarda lezizmiş :)))
                           yanınada pirinç pilavı :))) olduda bitti maşallah afiyet olsun inşaallah :)))



köfteleri yapalı aylar oldu ama bir türlü cesaret edipte tadına bakamamıştım , ya güzel olmamışsa diye :))

kurban bayramından çektirdiğim kıymaların bi kısmını normal köfte bi kısmınıda kadınbudu hazrlayarak paketleyip koymuştum dondurucuya , malum çalışan hanımlar geç kalınan akşamları düşünmeli  dimi ???

çok yaptığım için tarifte ölçü veremicem malelef  ama yaklaşık ölçüleri yazmaya çalışayım :)

300 gr kıyma
3 soğan
1 yumurta
tuz
karabiber
pulbiber
az nane
çok az kekik
maydanoz
galete unu
yarım çay bardağı pirinç
1 diş sarımsak

kızartmak için
2-3 kaşık beyaz un
2 yumurta
tuz

öncelikle pirinci yıkadım hafif tuzlu suda haşladım çok yumuşamıcak diri kalıcak şekilde , o sırada 3  soğanı çok mnik doğrayıp kıymanın 100 gr ını yani 3/1 ini  kullanarak 1 dişte sarımsağı rende yaparak kavurdum ,tuzu ve baharatların bi kısmını harca ekledim ,
kıyma harcı ve pirinç soğuyunca çiğ kıymayla karıştırmaya başladım
kalan baharatları maydonozu ınce kıydım ,yumurtayıda , tuzunuda unutmadan azıcıkta galeta unu ekledim ,(galeta unu yerine ekmekleri ıslatıp kullansak daha yumuşak bi köfte oluyo ama ben çok yoğun bi bayram geçirdiğimden  unutmuşum ekmek almayı olanıda yetmedi ,ondan galeta unu tercih ettim)
kıyma renk değiştirene kadar pirinçleri ezmeyecek şekilde nazikçe yoğurdum ,sonrada şekil verdim

kızartmak için yumurtalara çok az tuz ekledim ve çırptım güzelce , unuda bi kaba alıp onada azcık tuz ekledim ,,

yağımı iyice kızdırdım , una sonra yumurtaya buladığım köfteleri kızgın yağda kızarttım sonrasındada peçetede fazla yağnı aldım ,,
ben ılık haliyle çok seviyorum ,tavsiyemde ılık yenmesinden yana :))

afiyet bal şeker olsun efenim :))



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder