19 Ocak 2012 Perşembe

browni kurabiye yada karakız kurabiye mi? bir çok adı var ....

ama müthiş lezzetli , ben kurabiye sevmeyen biri olarak bu kurabiyeye bayıldım diyebilirim , hımmm mis mis ...:))


malzemeler;

1 paket teremyağ
1 çay bardğ sıvıyağ
2 yumurta
1.5 çay bardağı şeker
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 küçük paket kakao
ve un
tahminen 5 brdağa yakın alıyo

şerbeti için;
1 su bardğ şeker
1 su bardğ. süt soğuk olucak

tarifine gelince ;
margarini kurabiyeye başlamadan 2-3 saat önce dolaptan çıkardım oda sıcaklığına geldi , un hariç tüm malzemeyi bi kapta karıştırdım, sonrasında yavaş yavaş un eklemeye başladım, ele yapışmıcak şekilde oldu , hani derlerya hep kulak memesi kıvamı ben kulak memesi kısmını geçtim kurabiye hafif  çatlak olacak kadar un ekledim , sonra fırınımı açtım 175 derecede fırınım ısınırken , ben yuvarladım dizdim tepsiye  35 tane kurabiyem oldu :) ısınmış fırında pişirdim  kurabiyelerimi , 15 dk kadar piştiler çok pişirmeden üstü iyice çatlayana kadar yani   kurabiyelerim pişerken soğuk sütle şekeri karıştıra karıştıra şekeri iyice erittim ,
kurabişler fırından çıktığı gibi sütte banyo yaptırdım :) hepsini tek tek özenle :)))dizdim borcama kalan   3 -5    kaşık sütüde döktüm kurabiyelerin üstüne soğumaya bıraktım , soğuduktan sonrada hindistan cevizi ,,

yumuşacık lezzetlimi lezzetli kurabiyelerimiz hazıııır ,,

afiyet bal şeker olsun :)))



2 yorum:

  1. çarsamba gunune misafirim var bunu yapmayı planlıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şiddetle tavsiye ederim hatice çok lezzetli bi kurabiye oldu , ben bu kadar beklemiyodum açıkcası :))) şaşırttı beni :))

      Sil