5 Ocak 2012 Perşembe

eveeet önceki denemelerle devam edelim :) barbie pasta ve çiçekli pasta....

Bu pastayıda bi arkadaşın kızı için yaptım , hatta 2 pasta yaptım , bu evdeki kutlama için sade ve cici olsun dedik ,
birde okuldaki kutlama için yaptığım ,, aşağıda :)



okul için daha cici bişiy istedik tabiii ; :) malum kız çocukları barbie sevdalısı oluyo ,, gerçi sevdalı dediğime bakmayın bebeğin saçlarını yolmuş , nasıl toparlayacağımızı bilemedik , tüllerle topuz yapalımda keli görünmesin diye pastadan daha çok uğraştık diyebilirim , hatta hatta saç spreyi bile kullandık yani o derece yolunmuştu zavallı bebek :))))



















Etrafdaki dağınıklık için kusura bakmayın , bundan sonra yaptığım denemelerde daha temiz düzenli fotolar çekeceğime söz veriyorum :)))

Gel gelelim tarife ,,
İlk süslemelerden başlıyayım , evdeki normal kurabiye ve kek kalıplarını kullanarak yapılan bebek pasta bu kadar olur diyorum kendime ,,
pastanın alt kısmı için yuvarlak  mini kalıp kullandım ,üst etekler içinse hani borcamlarda fırfırlı bi kase vardır , he işte onun büyük ve küçük bir kasesinide kullandım 
2 ölçü pandispanya yaptım bu 2 pasta için , harcı böldüm bölüştürdüm yetti vallahi bolcana , hatta kalan parçalarda sevgili eşimin midesine indi  , bayılıyo tırtıklamaya :) ama eşime laf yok ne yapsam ne denesem gözü kapalı tadına bakıyo ve acımasızca eleştiriyo :) bu huyunu seviyorum gerçekçi ve net , epey yardımı oluyo :)

Tarife gelince ;
Pandispanya için ;
4 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1.5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 şişe soda olur,gazoz olur  veya 1 brdaktan az  portakallı içeçeklerden veya portakal suyu ne isterseniz

 öncelikle yumurtalar çırpılır sarı ve beyazı ayrı ayrı , sonrasında şeker un en son kabartma tozu ve içeçek eklenir kabarıklığı kaybetmeden nazikçe karıştırdım ve sıcak fırında 35-40 dk arası pişirdim,

o pişerkende hazır böğörtlenli pasta kremasını hazırladım tarifine göre içinede 1 paket toz krem şanti ekledim , ama sütü arttırmadımki krem şanti kremayı katılaştırsın diye ,

kek pişip soğuyunca böldüm ve keki sütle ıslatıp sonrasında böğörtlenli marmelat veya reçelle tat ekleyelim dedik , dolaptan çıkardığım kremayıda ekledim üstüne böğörtlen parçaçıkları damla çikolata ve pastayı üst üste kremaladım güzelce  1 gece dolapta beklettim ve ertesi gün şeker hamuruyla kapladım ,,

Uzun sürdü ama değdi sanki :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder