20 Ocak 2012 Cuma

mahlepli poğaça, yada pastahane poğaçası :)

mahlepli poğaça
mazemeler;
1 paket oda ısısında teremyağ
1 paket maya (toz veya yaş size kalmış)
                                                             1 tatlı kaşığı mahlep unu
                                                                   1 çay bardağı süt
                                                                    1 tatlı kaşığı tuz
                                                                 1 çay bardağı sıvı yağ
                                                                2 yumurta(bir sarı üstüne)
                              2 çorba kaşığı şeker(şekerli tadı severseniz 2 çorba kaşığı daha ilave ediliyo)

içi malzeme için peynir kullandım birazınıda sade yaptım :)

ben yaş maya kullandım ılık sütte mayayı ve şekeri karıştırıp kabarttım  sonra  margarin,tuz,sıvıyağ,yumurta ve sütlü mayayı bi kaba koydım karıştırdım unu da azar azar ekleyip oldukça yumuşak bir hamur yaptım,kulak memsi gibi yani  ,.Ceviz büyüklüğünde hamur aldım açıp  içine peyniri koydum yuvarladım.pişirme kağıdına tepsiye dizdim .Üstüne yumurta sarısı sürrüp  200 derecelik fırında pişirdim ,,

ilk çıktığındaki kokusu hala burnumda , nasıl güzel kokutmuştu evimi :))
sevgili eşime işe gitmeden sıcak poğaçalar harika bi kahvaltı olmuştu :))
.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder