20 Ocak 2012 Cuma

susamlı kek :)

susamlı tahinli kek
malzemeler ;
3 adet yumurta
                                                                1 su bardağı toz şeker
                                                                    1 çay bardağı süt
                                                                1 çay bardağı sıvı yağ
                                                                   1 çay bardağı tahin
                                                                 1 paket kabartma tozu
                                                                       aldığı kadar un
                                                                          üzeri için:
                                                                            susam

Yumurtalarla toz şekeri mikserin en hızlı devrinde iyice köpürene kadar çırptım sütü, sıvı yağı ve tahini ekleyip düşük devirde çırpmaya devam ettim kabartma tozunu ve bildiğimiz kek hamuru kıvamını alana kadar, azar azar  eleyerek un ilave ettim . kek  kalıbımı bolca  yağladıktan sonra her tarafını susama buladım ve yavaş yavaş narince kek hamurumu kalıba dökmeye başladım 
200 derece ısıttığım fırını 180 dereceye getirip pişmeye bıraktım ,
piştikten sonra kalıbım ılık olana kadar çıkartmadım  keki , ılınınca kek muhteşem haliyle çıktı ortaya :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder