19 Ocak 2012 Perşembe

limolu kek :))

eveeet hastayım hastayım ama misafir ağırlamadanda geçmem :)))

hamd olsun bi kuvvet geldi evi toparladım (10 dk iş yapıp 1 saat yatarak kocaa bi günde anca yani )))
ertesinede ufak tefek hazırlıklarla , ablamlarında yardımıyla alnımızın akıyla atlattık güzel misafrilerimizi :)



ilk tarifim limonlu kek olucak şimdilik menümü yazıyorum ama en kısa sürede tarfleri eklicem altlarına ,,

menüm ;

kabak havuç kızartma,
kereviz salata
mercimekli kısır
yeşil salata

browni kurabiye
limonlu kek
kıymalı börek
büyük ablam  sağolsun tahinli çörek getirmiş
ortanca  balam acıka lı açma getirdi
küççük ablamda peynirli börek getirdi :))

ay ne çok ablam var dimi , nasıl da işe yarıyolar canlarım beniim :)))

limonlu kek için;

malzemeler;

3 yumurta
1 bardak yoğurt
yarımbardak süt
yarım bardak sıvıyağ
1.5 bardak şeker
soda eklemicekseniz yarım çay bardağı su
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
aldığı kadar un (elekten geçirilirse çok daha güzel kabarıyo)
limon aroması için ,, limon esansı olur limonlu soda olur veya 1 limon suyu tercih sizin :))

üstü için royal ıcıng limon aromalı :)

yarım paket pudra şekeri
1 yumurta akı
yarım limon suyu

yumurtaları güzelce çırptım  bembeyaz köpük olana dek sonra yavaşca şekeri ekledim çırpmaya devam ettim , sırasıyla yoğurt,süt ,soda veya limon suyu , su , hangisi tercihinizse tüm sıvı malzemeleri karıştırdım  unu eklemeye başladım yavaş yavaş en son unla beraber vanilya kabartma tozu ekledim en sonada sıvıyağ ekledim güzelce karıştırıp , sıcak fırında pişirdim  baton kalıp kullandım ben fırında pişerken hafif kabarmaya başlayınca ortalama 15-20 dk arasında hafif fırını açıp kekin ortasını çizdim bıçakla ,, kapadım ve 25 dk daha bişirdim toplamda  45 dk pişti ,,
keki fırında çıkartınca soğuyuncaya kadar dokunmadım soğuduktan sonra kalıptan çıkardım ,,,

üstünede hazırlanan sosu döktüm ,,

sos içinde ;

tüm malzemeyi karıştırdm istenirse renklendirebiliyosun ama ben beyaz tercih ettim , limonlu güzel bi lezzet oldu  , katı  olursa su sıvı olursa pudra şekeri kullanarak koyulaştırabiliyoruz ,,

sonrası malum :) pamuk gibi pürüzsüz bi kek :)) 

afiyet olsuuun :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder