20 Ocak 2012 Cuma

meyve dolgulu kurabiye :)

meyve dolgulu kurabiye

hamuru ;
  3 su b.un 
  2 kaşık tereyağı 
  yarım paket kabartma tozu
                                                                     1 su b.pudra şekeri
                                                                           2 tatlı k.tarçın
                                                                1 portakal kabuğu rendesi
                                                                      Yarım çay b.buzlu su

iç malzemesi:
                                                                            2 elma
                                                                    1 su b.kuru üzüm
                                                                         1 çay b.ceviz
                                                                    1 çay b.toz şeker
ben bazen hazır karışık meyve şekerlemesi kullanıyorum , daha hızlı oluyo 
ceviz ve tozşekerle karıştırıyorum azıcıkta tarçın ekliyorum extradan

un,  kabartma tozu, tarçın ve pudra şekerini karıştırdım. Ortasını açtım oda sıcaklığındaki tereyağını ekledim hafifçe  karıştırmaya başladım. sonra üzerine yarım çay bardağı buzlu su ekledim hamuru yoğurmaya devam ettim ,sonra hamuru dinlenmeye bıraktım ,
 o arada  elmaları soydum sonra incecik doğradım rendede olur ama doğrayınca tane tane ağıza geliyo , sonra elmaları tavada 2 çevirdim  üzerine toz şeker ve üzümleri de ekleyerek kısık ateşte pişirdim., dediğim gibi daha meyveli olsun derseniz ben hazrı meyve şekerlemelri kullandım içine ceviz ,tarçin,şeker ekledim karıştırdım 

dinlenen hamurumu  merdane ile açıp tırtıklı 2 ayrı boy kalıpla hamurumu kestim. Büyük olanı muffın kalıbının altına koydum içine iç harçtan koydum  küçük olan hamurlada  kapak yaptım  üzerini hafif bastırdım  170 derecede pişirdım , piştikten sonra ılınınca üzerine pudra şekeri döktüm ,
ve böle bişiy oldu :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder