12 Şubat 2012 Pazar

mini mini alman pastası :))

tıpkı ilk okul zamanlarımdaki gibi  :)))

hep merak etmiştim nasıl yapıldığını ve bende dayanamadım denedim , ilk okul zamanlarımı hatırladım , tam bir nostalji :)))

hamur için
2yumurta
yarım paket yaşmaya
5 çorba kaşığı tozşeker
1su bardağı süt
1 çay bardağı su
150 gr margarin
1 tatlı kaşığı mahlep
alabildiği kadar un

kreması için
2 yumurta sarısı
3 su bardağı süt
2 çorba k.nişasta
2 çorba k. un
1 paket vanilya
1 paket labne
1 su bardağı şeker

üzerine pudra şekeri

önce ılık sıda mayayı açtım , sonra bütün sıvı malzemelri karıştırdım maya ve mahlebide ekledim hafif karıştırdım ve unla devam ettim , güzel bi hamurum oldu top top yapıp tepsiye dizdim , hafif bastırdım enine olsunlar kabaracaklar nasılsa diye , sıcak biyerde mayalanması için beklettim hafif mayası gelince sıcak fırında 180-200 derece arası pişirdim,,,

o arada muhallebimi yaptım labne hariç tüm malzemeyi pişirdim , muhallebi pişince labneyi muhallebiye ekleyip blendırla güzelce kıvama getirdim ,,,

hamurlarım top top kabardıktan sonra ılıkkken enlemesine bi çizik attım ve ılık muhallebiyi doldurdum içime , soğuduktan sonrada pudra şekerini eledim üstüne mis gibi alman pastam olmuş oldu hemde tek kişilik :)))

2 yorum:

  1. daha geçenlerde anneme bahsettim bizim çocukluğumuzda pastanelerde alman pastaları vardı çok özledim diye:) en yakın zamanda deniycem...:)

    YanıtlaSil
  2. şimdiden afiyet olsun canım

    defnoşa vermeyi unutmayın , pastayı yediği gibi yesin ama :)))

    YanıtlaSil